Aus der Praxis: Stadtteilarbeit und Selbstwirksamkeit
In: Deutsche Jugend: Zeitschrift für die Jugendarbeit, Heft 10, S. 413-414
Vorgänge
11 Ergebnisse
Sortierung:
In: Deutsche Jugend: Zeitschrift für die Jugendarbeit, Heft 10, S. 413-414
Vorgänge
In: Empan, Band 91, Heft 3, S. 30-33
Étudiante en lettres modernes et comédienne, j'ai travaillé en tant qu'agent des services hospitaliers faisant fonction d'aide-soignante dans un ehpad , un été. Cette expérience m'a tourmentée et m'a poussée à l'écriture. Après avoir écrit et mis en scène une pièce de théâtre intitulée Canicule , qui raconte une journée dans un genre d' ehpad , je reviens, à travers un texte plus personnel, sur cette expérience qui m'a marquée et engagée.
In: Empan, Band 88, Heft 4, S. 60-63
Résumé Cet article est celui d'une jeune étudiante qui a travaillé dans un ehpad lors de deux remplacements d'été. Elle parle avec une grande tendresse des vieux et proteste avec vigueur contre la manière dont ils sont traités par manque de personnel, de temps, de réflexion d'équipe. Elle parle des « enjeux humains quotidiens de la structure » et dénonce la façon dont le système y répond au moyen de protocoles, en « stérilisant le langage ».
In: Digital Entrepreneurship and the Global Economy. Ed. Munoz, J. Mark. Routledge, 2023 Forthcoming
SSRN
In: Journal of Business Ethics, Band 184, Heft 1, S. 11-32
SSRN
This brief examines the research on community schools, with two primary emphases. First, it explores whether the 2015 federal Every Student Succeeds Act (ESSA) opens the possibility of investing in well-designed community schools to meet the educational needs of low-achieving students in high-poverty schools. And second, it provides support to school, district, and state leaders as they consider, propose, or implement a community school intervention in schools targeted for comprehensive support. The brief is drawn from a larger research review, available at https://learningpolicyinstitute.org/product/comm-schools-equitable-brief. The online research compendium can be found at https://learningpolicyinstitute.org/product/online-research-compendium.
BASE
Cover -- Contents -- I Introduction -- II Achim Trautvetter: New Urban Kibbutzim -- A model for communitarian concepts in urban spaces -- Society in Crisis and the Quest for Answers -- Approaches -- On the Commune: Definitions -- The Kibbutz and its Origin -- The Path towards Utopia -- Kropotkin on mutual help -- Gordon's action-oriented anarchism -- Landauer and socialist action -- Bubers conceptions and the dialogic community of the new men -- From Anarchist Socialism to Socialist Zionism -- Reinventing Utopia - The New Urban Kibbutz -- On the Contemporary Situation -- "I-Thou" - the Individual and the value of community -- "We-Them" - Irbutzim and society -- Building the Dream - On the Everyday and Organisation -- Education and Self-Education -- Property -- Living space and environment -- Organisation of the Commune -- Social and Political Engagement -- Two current examples -- Kibbutz Migvan -- Kvutsat Yovel -- Paths Towards Utopia - Transforming the New Urban Kibbutzim -- III Anna Maria Maier: Kibbutz and Tikkun -- Cultural Work in Jerusalem as a Performance between Crisis and Utopia -- Jerusalem artists between society and art, crisis and utopia -- Aesthetics and Ethics: Art and Life -- The Project Concept of the Art Collective "Bait Rek - Empty House" -- The Site of the Performance: History and People -- Socio political background and localization within Jerusalem's cultural policy -- Simulated Kibbutz -- The postmodern, urban, global, flexible artist subject as a pioneer? -- "Yeled BaKhutz": social hierarchies in a society of equality -- Group experience: cooperative community within the simulated Kibbutz -- Religious Performance: Shaman rite in a Indian-Jewish Tree Temple -- "Tikkun Olam": Repairing and mending the world -- Creation and Destruction -- IV Arthur Engelbert: Memes, Genes and Codes -- Genes are Helpful , but Selfish.
In: Journal of Management and Governance, Band 28, Heft 2024
SSRN
In: Deutsche Jugend: Zeitschrift für die Jugendarbeit, Heft 12, S. 530-539
Mit sexualisierter Gewalt gegen Kinder und Jugendliche und der Frage, wie man Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter in der Jugendarbeit dafür sensibilisieren kann, befassen sich Anna Maier, Janina Bittner, Jörg M. Fegert und Ulrike Hoffmann in diesem Beitrag. Sie weisen darauf hin, dass es bei solchen Delikten nach wie vor eine erhebliche Dunkelziffer gibt. Viele Fälle von sexualisierter Gewalt werden nicht erkannt; die Betroffenen schweigen jahrelang aus Gründen wie Scham oder sozialem Druck. Weil etwa die Hälfte der Ehrenamtlichen in Deutschland regelmäßig mit Kindern und Jugendlichen arbeitet, konzentrieren sich die Autor/inn/en auf den ehrenamtlichen Bereich. Sie zeigen auf, wie Ehrenamtliche sexualisierter Gewalt auf die Spur kommen können; sie stellen die Risikokonstellationen, aber auch Schutzfaktoren dar und erklären, wie Schutzkonzepte in Einrichtungen und Organisationen der Jugendarbeit auf den Weg gebracht werden können und wie bei einem Verdachtsfall vorgegangen werden kann. Hingewiesen wird schließlich auf eine Fortbildungs- und Informationsplattform zur Sensibilisierung für Gefährdungsfaktoren, die an der Klinik für Kinder- und Jugendpsychiatrie des Uniklinikums Ulm entwickelt worden ist.
In: Kindesmisshandlung und -vernachlässigung: interdisziplinäre Fachzeitschrift für Prävention und Intervention, Band 24, Heft 1, S. 34-47
ISSN: 2196-8004
In: Child abuse & neglect: the international journal ; official journal of the International Society for the Prevention of Child Abuse and Neglect, Band 146, S. 106515
ISSN: 1873-7757